Existuje hned několik kritérií, které slouží k posouzení, zda je obsah vhodný a hodný vyhledávání, či nikoliv. A přesně tyto kritéria my si zde dnes rozebereme. Nejedná se o nic složitého, ba právě naopak, jsou to věci, které bychom i my sami od článků a obsahu na internetu očekávali. Zároveň je nutné podotknout, že byť se jedná o obecné předpoklady, celá řada webů je tedy moc nedodržuje, což se poté odráží v hodnocení webů u internetových vyhledávačů. My si dnes povíme, co by správný článek měl mít.
- Téma
Ať už je to jakékoliv téma, každý článek by ho měl mít. Každý text musí mít něco, s čím se spojí s tématem celého webu, jinak to nemá cenu. Jen si vezměte, jak vypadá například stránka o medicíně, když najednou sdílí politické příspěvky nebo zprávy z krimi prostředí? Není to úplně super, že ne? A věrohodnosti portálu to také moc nepřidá. Takže pokud máte na webu sekci „Věda a technika“, nahrávejte tam obsah, který s tímto tématem souvisí, protože jinak si sami zaděláváte na pořádné trable.
- Klíčová slova
Článek http://fu.mff.cuni.cz/biomolecules/files/courses/Psani_vedeckych_clanku_a_abstraktu.pdf by měl obsahovat příslušná klíčový slova, která vám vyšla jako vítězná ve vaší analýze klíčových slov. PR článek SEOlight.cz musí mít vždy alespoň jedno klíčové slovo, na které se bude odkazovat či na kterém bude váznout odkaz. Hlavní by taky měly být i blízké variace těchto slov, které taky můžete umístit do textu obsahu.
- Přidanou hodnotu
Může to být literární zpracování, může to být nějaká informace navíc. Článek musí mít hlavu a patu, nesmí to být nic beze smyslu. Každý dokáže napsat něco, co alespoň trochu dává smysl, takže tento bod není žádný problém. Může se jednat o zajímavost, o nějakou chytrou radu nebo například o nový postup či recept. Nemusí to být vždy nějaké generace ukrývané tajemství.
Zároveň byste měli dodržet základní pravidla tvorby obsahu – relevance, expertíza a autoritativnost autora a webu a taky vhodnost.